Je hebt een mooie website en je plaats regelmatig een blog
Je hebt een online marketing strategie nodig. Met de juiste aanpak en focus kun je zorgen voor meer bezoekers op je website en meer leads genereren.
Wat is online marketing?
Online marketing is de verzamelnaam voor die activiteiten die ervoor moet zorgen dat een product of dienst bij jouw doelgroep bekend wordt zodat daaruit omzet word gegenereerd.
De online marketing omgeving is een samenspel van systemen, processen en een strategie die zorgen dat je meer bezoekers op je website krijgt en hiermee de kans op leads vergroot.
Inbound marketing
Inbound marketing is het perfecte middel om je doelgroep te benaderen, zodat zij je beter leren kennen en dat ze vertrouwen krijgen in wat je aanbiedt. Het is een strategie die ervoor zorgt dat jouw doelgroep je weet te vinden, doordat jij de juiste boodschap en informatie weet aan te bieden en jouw kennis deelt.
Het is het principe van eerst zaaien en dan oogsten. Je wordt hiermee beter zichtbaar en je laat de klant jouw toegevoegde waarde zien.
Online marketing strategie
Hoe sterk is jouw online marketing strategie? Dit is afhankelijk van verschillende factoren.
- Heb je een sterk merk?
- Heb je een effectieve website?
- Hoe zit het met de kwaliteit van de content?
- Krijg je voldoende bezoekers op je website?
- Maak je gebruik van social media om bezoekers naar je website te trekken?
- Doe je aan bloggen en/of e-mail marketing?
- Begrijpen de bezoekers wat ze bij jou kunnen afnemen als ze op je website terecht komen?
- Hoe zit het met de conversie? Kun je de bezoeker naar de gewenste actie (call to action) leiden, bijvoorbeeld een weggever downloaden of contact opnemen?
- Waar haken gebruikers af?
- Monitor je het bezoekersgedrag door te meten met bijvoorbeeld Google Analytics?
Download het zichtbaar online groeiplan en kijk
of jij de zwakste schakel kan ontdekken in jouw online marketing strategie.
Zoekmachine optimalisatie
Beter zichtbaar en vindbaar voor jou doelgroep
Content marketing
De juiste content afgestemd op jouw doelgroep.
Social media marketing
De juiste social media kanalen gebruiken voor jou doelgroep
E-mail marketing
Je klanten benaderen met een uitgedachte
e-mail strategie