Wil jij een specifieke dienst, product of weggever op je website promoten, dan kun je hiervoor een landingspagina maken. Een landingspagina noemt men ook wel een salespagina.

Wat maakt een landingspagina anders dan een gewone webpagina?

  • Op een landingspagina wil je dat de bezoeker 1 actie uitvoert en dat is jouw dienst of product afnemen. Dit kan een aanbieding zijn of het downloaden van bijv. een e-book.
  • Op een standaard webpagina laat je de bezoeker je diensten zien en wat je nog meer te bieden hebt op andere webpagina’s met als doel contact opnemen of een aanvraag te doen.

Hoe ziet een landingspagina er dan uit?

De titel van het boek “Don’t Make Me Think!” van Steve Krug zegt eigenlijk al genoeg. Laat de gebruiker niet nadenken over wat hij allemaal ziet op een landingspagina, bijv. menuknoppen bovenin, waar hij dan op kan klikken. De kans is groot dat je dan de aandacht van de bezoeker kwijt bent en dat hij niet de gewenste actie gaat uitvoeren.

Je wilt dus niet teveel afleiding geven, maar de bezoeker verleiden tot een call to action op de landingspagina. Het is je gelukt dat de bezoeker op jouw landingspagina terecht is gekomen. Hij is dus geïnteresseerd naar je dienst of product. Je wilt in deze stap dus die aandacht vasthouden om uiteindelijk deze lead binnen te halen.

Dus hoe minder afleiding hoe beter. Alleen een pakkende intro en stukje tekst met wat ze moeten doen om jouw aanbieding te krijgen door achterlaten van naam en e-mailadres.

Welke afleidingen kun je dan beter weglaten?

Het hoofdmenu, interne links naar een andere pagina of naar social media. Kortom alles wat kan afleiden. Wil de bezoeker toch de pagina verlaten, dan kun je nog een exit pop-up inzetten om de aandacht weer te vangen. Dit is een manier om mensen te triggeren om zich alsnog aan te melden.

Tip! Het werkt het best als je eerst een landingspagina maakt met een weggever, zoals een e-book of stappenplan. Hiermee geef je eerst waarde en komt het niet te opdringerig over. Je kunt nu verder in contact komen met de klant, want deze heeft immers interesse.

Wil jij meer weten over een landingspagina of heb je een andere vraag. Neem dan contact op en dan kijken we samen naar een oplossing.